Confinament al barri de la Salut de Badalona

Viure a casa


Podria semblar el títol més normal del món, però si ens parem a pensar que ara s’ha transformat
en el nostre dia a dia, potser fins i tot ens entra vertigen. Doncs ara imaginem-nos al barri de la
Salut de Badalona, en un pis amb condicions insalubres, amb 3 o 4 fills, inesperadament la
parella sense feina, i un virus que s’escampa i ens fa respirar por.


Aquesta és la realitat que ens hem trobat l’equip de professionals de la Fundació la Salut Alta.


En quatre setmanes que portem, el confinament ha esdevingut un repte molt més gran que el
propi Covid 19 campant pels carrers. Dir a les famílies que abaixàvem persiana però seguíem
telemàticament amb elles dia a dia, que les volíem acompanyar no sols amb les seves
preocupacions, sinó també volíem cobrir les necessitats alimentàries i higièniques, seguir
treballant per projectes a través d’activitats o reptes encarades a aprenentatge, lleure i educació
emocional.


El resultat està sent molt positiu: de cop tots hem obert de manera telemàtica les portes de casa
nostra, i ens atrevim a compartir més que mai: el confinament ens repta a ser més humans, a
preguntar com estàs i a obrir el cor a les emocions més vulnerables que tots portem dins i que
tenen necessitat de ser escoltades.

Mar Tusell, educadora de la Fundació la Salut Alta

Noticias relacionadas

Berenars Literaris | La filla del Ganges

Berenars Literaris | La filla del Ganges

El passat 20 de maig, els berenars literaris van comptar amb la presència d'Asha Miró, amb qui vam tenir l'oportunitat de compartir la lectura del seu llibre La filla del Ganges. Es tracta d'un relat autobiogràfic que narra la seva adopció des de...

Paellada grups Magis i Intermagis

Paellada grups Magis i Intermagis

El passat 19 d’abril, joves i guies de la comunitat de Mag+s i Intermag+s del Casal Loiola es van trobar per celebrar la 2a edició de la Paellada Popular. Aquesta trobada neix arran del Macroencuentro de Valladolid 2025, a partir de la iniciativa de quatre...

Setmana Comunitària Intermagis 2001

Setmana Comunitària Intermagis 2001

El passat diumenge 12 d’abril, el grup Intermagis 2001 vam iniciar la nostra tercera setmana de comunitat, que es va allargar fins al divendres 17 d’abril. Han estat uns dies molt bonics, de compartir la vida, la pregària i el dia a dia, trobant espais per fer...

Setmana Comunitària Intermagis 2000

Setmana Comunitària Intermagis 2000

Al Casal comencen, com cada any, un seguit d'experiències comunitàries que es donen entre els diferents grups de joves en edats compreses entre els 23 i 30 anys. Normalment són experiències d'una setmana de durada que complementen la vivència comunitària dels...