Sensellarisme

El passat 6 de juny vam tenir una trobada per parlar de les  persones  sense sostre des de la tasca que fan el voluntariat de la Parròquia de Santa Anna i el voluntariat del Casal Loiola, Bocatas.

Rafa i Montse han tingut un diàleg molt interessant i ple d’estimació sobre un col·lectiu molt oblidat i invisible en la nostra societat.

Vam iniciar la sessió amb un monòleg escrit pel Joan Tortajada i que va llegir la Yolanda Giménez. Podeu clicar aquí per llegir l'obra.

Alguns trets de la trobada:

  • Viure al carrer no és tant un mal físic, és un dolor de l’ànima”,  així de contundent i dura va ser l’inici de les intervencions.
  • El concepte d’Hospital de Campanya és més com a Església oberta a les necessitats del món.
  • Un dia una persona em diu “vinc a buscar la meva dosi, la meva dosi d’estimació.”  Necessitat de ser estiamts, abraçats.
  • L’atenció hospitalària la vam començar dues persones i avui comptem amb una cinquantena de voluntaris sanitaris que donem cobertura a les necessitats dels que s’atansen.  Des de fa un parell d’anys disposem d’una unitat mòbil que ens ajuda a poder desplaçar-nos a altres punts d’ajuda.
  • De Bocatas:  “el fet de repetir el mateix recorregut et permet conèixer cada vegada més les persones que et vas trobant."
  • La mortalitat de les persones que viuen al carrer és  3 ò 4 vegades superiors a  la població general.
  • L’importància d’establir vincles i escoltar amb interés el que ens expliquen.
  • Persones que tenen estrès crònic. Destacar la seva generositat en compartir. Qualsevol de nosaltres pot estar al carrer.  Molt important l’acompanyament reiterat. La importància de tocar a les persones. La importància de les abraçades. 
  • El voluntariat està molt bé però alhora és un compromis i una responsabilitat. Si el fas no pots deixar-lo doncs les persones compten i confíen en tu. Ets referent. No els pots abandonar.
  • Els serveis de més atenció que es dóna són la podología i l’odontologia.
  • Els registres i controls que es fan són molt freds però són l’únic mitjà pel qual les administracions valoren fer alguna cosa.
  • Importància dels distintius que t’identifiquin. Això t’aproxima i els dóna confiança.
  • Hi ha més voluntariat del que ens pensem. Els de persones que cuinen el menjar de les persones sense llar i els preparen tupperwares.
  • Com gestionar la impotència.?  No pots arribar on t’agradaria per solucionar el problema. Però és la mateixa impotència la que et fa seguir endavant en la teva opció.  

Noticias relacionadas

Berenars Literaris | La filla del Ganges

Berenars Literaris | La filla del Ganges

El passat 20 de maig, els berenars literaris van comptar amb la presència d'Asha Miró, amb qui vam tenir l'oportunitat de compartir la lectura del seu llibre La filla del Ganges. Es tracta d'un relat autobiogràfic que narra la seva adopció des de...

Paellada grups Magis i Intermagis

Paellada grups Magis i Intermagis

El passat 19 d’abril, joves i guies de la comunitat de Mag+s i Intermag+s del Casal Loiola es van trobar per celebrar la 2a edició de la Paellada Popular. Aquesta trobada neix arran del Macroencuentro de Valladolid 2025, a partir de la iniciativa de quatre...

Setmana Comunitària Intermagis 2001

Setmana Comunitària Intermagis 2001

El passat diumenge 12 d’abril, el grup Intermagis 2001 vam iniciar la nostra tercera setmana de comunitat, que es va allargar fins al divendres 17 d’abril. Han estat uns dies molt bonics, de compartir la vida, la pregària i el dia a dia, trobant espais per fer...

Setmana Comunitària Intermagis 2000

Setmana Comunitària Intermagis 2000

Al Casal comencen, com cada any, un seguit d'experiències comunitàries que es donen entre els diferents grups de joves en edats compreses entre els 23 i 30 anys. Normalment són experiències d'una setmana de durada que complementen la vivència comunitària dels...